imkefrijsinger.reismee.nl

Het aftellen is begonnen!

Hallo allemaal,

Zoals jullie misschien wel weten ga ik als Au Pair naar Nieuw-Zeeland!

In deze blog wil ik jullie vertellen hoe ik hierbij gekomen ben en wat me allemaal te wachten staat...

Een hele tijd geleden kwam mijn moeder iemand tegen wiens dochter Au Pair is geweest. Ze vroeg me of dat niets voor mij was. Ik keek haar aan en glimlachte. Ik als Au Pair naar de andere kant van de wereld hahah dat zou wat zijn. Toch hield het me bezig... Een tijdje uit het schoolritme, een jaar voor mezelf, het klonk toch best interessant. In maart 2018 maakte ik een afspraak bij Travel Active in Venray. Daar kon ik vragen stellen over het worden van Au Pair in het buitenland. Ze vroegen mij aan welke landen ik het denken was. Mijn antwoord was Engeland of Australië. Aan het einde van het gesprek bleek dat Nieuw-Zeeland waarschijnlijk beter bij me zou passen dan Australië. De afstanden daar zijn kleiner en het bureau in Nieuw-Zeeland laat af en toe iets van zich horen. In Australië is van dit laatste niet echt sprake. Engeland viel ook af. Het was te dichtbij voor mijn gevoel, want als je iets doet, moet je het goed doen, dat krijg ik er nou eenmaal niet uit ;)

Ik bleef denken aan het idee om Au Pair te worden. Voor mijzelf stelde ik een termijn: voor het nieuwe jaar (2019) moest ik weten wat ik ging doen. Om 00.00 uur werd het 2019, de keuze was gemaakt. Deze was al veel eerder gemaakt, maar dat durfde ik niet toe te geven. Even na 00.00 belde ik met mijn zusje: ''En, wat leuk dat je gaat." Ik vroeg of ze al met pap en mam gepraat had. Nee, dat had ze niet, maar ze wist al lang dat ik ging. Mijn gevoel had ook al lang geleden besloten, alleen mijn koppie moest nog overtuigd worden.

2 januari 2019: ik boekte het Au Pair programma voor Nieuw-Zeeland. Een ruime week later kon ik beginnen met het invullen van alle (en dit waren er héél wat) documenten. Ik heb hier even mee gewacht om er zeker van te zijn dat ik mijn rijbewijs haalde en alle documenten ook nog geldig waren bij vertrek. In juni waren alle documenten verstuurd. Op 14 juni hoorde ik dat ik geaccepteerd was voor het programma. De zoektocht naar een host-family kon beginnen!

Deze zoektocht zou heel leuk moeten zijn, maar verliep niet altijd even soepel. Er kwamen meer moeilijkheden dan verwacht: stroeve communicatie, twijfels over of dit wel was wat ik wilde. Uiteindelijk kwam op 21 juli het profiel van family Dickson. Ze hebben twee kinderen, Lizzie van 7 en Ben van 9 jaar. We spraken af om te skypen en na een gesprek van ruim anderhalf uur zat bij beide kanten het gevoel goed. Dezelfde dag nog kreeg ik een 'placement offer': de Dickson family wilde mij als hun Au Pair. We hebben nog een keer contact gehad via Skype en toen heb ik de knoop doorgehakt. Dit wordt het gezin waar ik ga wonen, werken en een hopelijk onvergetelijke tijd ga beleven.

Zodra je weet waar je terecht gaat komen, moet je gaan bepalen wanneer je vertrekt en moet er een ticket worden geboekt, visum worden aangevraagd etc. Gisterenavond heb ik mijn vliegticket geboekt!

9 september vertrek ik vanuit Düsseldorf naar Nieuw-Zeeland. 11 september zal ik daar aankomen en een dag later begint mijn oriëntatie in Auckland. 13 september ga ik eindelijk mijn host-family in het echt ontmoeten!!

Maar voor die tijd is er nog genoeg te doen: weggaan kan natuurlijk niet zonder een afscheid ;)


Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn voorbereidingen te lezen en zie jullie snel weer!

Liefs Imke

Reacties

Reacties

Dianne

Ha Imke

Dan geit t now echt echt echt beginnen. Vuuel plezeer. we zeen os nog van te veure.
Gr Dianne

Jacq en Elly

Imke, wat 'n spannend avontuur veur dich.
Leuk um dich kómmend jaor te kinne volge via dees site. Succes met alle veurbereidinge.
Tot 1 september.
Leefs Elly

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active