imkefrijsinger.reismee.nl

Here I am ... New Zealand!

Hallo allemaal,

Yes, na heel wat uurtjes onderweg te zijn geweest ben ik vanochtend aangekomen in Auckland, Nieuw Zeeland!

Ik zal jullie even bijpraten over wat er allemaal gebeurd is na mijn laatste post.

Nadat mijn vliegticket geboekt was, konden er andere zaken geregeld worden: het openen van een bankrekening in NZ, het afsluiten van een nieuwe verzekering, het inpakken van mijn koffers en natuurlijk het organiseren van een afscheidsfeest.

31 augustus had ik mijn laatste werkdag bij Milk and Cookies met lieve (vaste) gasten en collega's. Een dag later was mijn afscheidsfeest gepland. Ik keek er naar uit om iedereen nog even te zien voor vertrek, maar zag er ook een beetje tegenop, omdat ik wist dat er ook echt afscheid genomen moest worden. Het was een dag om niet snel te vergeten. Alle mensen die speciaal voor mij langskwamen, me een hart onder de riem staken en die me al het geluk van de wereld gunnen aan de andere kant van de wereld.

De week na het afscheidsfeest was een week van dingen regelen, leuke dingen doen en afscheid nemen. Zaterdagavond kwamen mijn lieve vriendinnen mij verrassen met lekker eten. Daarna gingen we voor de laatste keer samen stappen voor de komende 10 maanden.

Ik was aan de ene kant zenuwachtig voor 9 september, maar ook wel blij toen het eindelijk zo ver was. Een hele week afscheid nemen was best lang... We reden met het hele gezin naar Düsseldorf. Ook mijn beste vriendinnen kwamen naar het vliegveld. We namen afscheid. Natuurlijk was dit een emotioneel moment, maar ook wel onwerkelijk. Ik wist dat ik ze allemaal voor lange tijd niet ging zien, maar het echte besef was er toch ook nog niet. Heel dubbel dus.

Vanuit Düsseldorf vloog ik naar Dubai, waar ik een tussenstop had van 4,5 uur. Vervolgens vloog ik direct door naar Auckland. Een vlucht van ongeveer 16 uur. Ik had geluk: de twee plaatsen naast mij waren niet bezet, dus ik kon heerlijk liggen. Dat zal nog gaan tegenvallen op de terugweg, als ik 16 uur alleen maar kan zitten... Gelukkig duurt dat nog even ;)

Aangekomen op het vliegveld van Auckland moest ik door de paspoortcontrole en werd mijn bagage nogmaals gecheckt. Gelukkig was alles in orde en kon ik de transfer bellen, die me ophaalde van het vliegveld en naar het Heartland Hotel bracht. Dit was een kort, maar gezellig ritje. De chauffeur vertelde vanalles over het Noorder- en Zuidereiland. Ik keek natuurlijk mijn ogen uit, want ik weet dat ik over een niet al te lange tijd ook aan de linkerkant van de weg moet rijden. Dat wordt nog een heel avontuur!

In het hotel aangekomen kon ik gelukkig direct door naar mijn kamer. Daar was al een meisje uit Zweden dat ook als Au Pair gaat werken. Ik heb me opgefrist en we zijn samen wat gaan eten in een paar straten verderop. Morgen begint onze oriëntatie van twee dagen. Vrijdag vlieg ik (ja ik moet wéér een vliegtuig in) naar Palmerston North, waar mijn host-family mij op komt halen.

Het is raar om eindelijk in Nieuw-Zeeland te zijn. Ik heb hier zo lang op gewacht en nu is het echt!


Ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van al mijn avonturen, maar het posten op deze blog zal waarschijnlijk heel onregelmatig zijn. Wanneer ik tijd en zin heb, zien jullie iets van mij voorbij komen.

Hopelijk tot de volgende!

Liefs Imke

Reacties

Reacties

Gerda

Ontzettend veel plezier en heel veel nieuwe indrukken gewenst heb het goed.

Bram Maud Ties pim

Fijn om van je te horen. Wij wachten op je volgende post. Have fun

Tom

Heel veel plezier! En geniet vooral!!

Anouk Adams

Imke, wat fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen. Geniet van alles! Verheug me nu al op je volgende bericht!
Groetjes Anouk

Kim

❤️❤️

Albert

Wat gaaf Imke. Helemaal te gek dat je nu aan de andere kant van de wereld ronddartelt! Nu al bijna einde van de dag volgens mij. Hoop dat je heel veel plezier gaat krijgen en megaveel indrukken op gaat doen. Ga je met belangstelling hier volgen!

Dianne

Leuk Imke um te laeze. Ondertusse natuurlik auk al van dien pap en man verslaag gehuurd. Tot de volgende kiër!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active