imkefrijsinger.reismee.nl

De eerste week in NZ

Hallo allemaal,

Daar ben ik weer met een nieuwe blogpost! Missen jullie me al? ;)

Tijdens de oriëntatie in Auckland kregen we veel praktische informatie over het zijn van een Au Pair. Daarnaast was er tijd om andere Au Pairs te leren kennen, kregen we een EHBO-cursus (gericht op kinderen) en een uurtje auto-theorie. Hier moet ik namelijk links rijden...

Vrijdagavond mocht ik dan eindelijk in het vliegtuig stappen om naar mijn host-family te gaan! Omdat het een regionale vlucht was, hoefde ik niet eens door de security of mijn paspoort te laten zien. Heel anders dan gewend dus. De gates waren een korte gang naar het vliegveld. Het vliegtuig had twee stoelen aan de ene kant van het gangpad en dan nog eens twee aan de andere kant. Het was dus vrij klein.

Aangekomen op het (mega kleine) vliegveld stond de hele familie mij op te wachten. Ben (het jongetje van 9) rende meteen naar mij toe en gaf me een knuffel. Lizzie (het meisje van 7) stond nog wat verlegen met haar zelfgemaakte welkomsbord in de hand, maar eenmaal thuis was dat snel weg. Het was echt een super warm welkom!

In het weekend ben ik mij een beetje gaan settelen. Maandag begon mijn eerste 'werkweek'. 's Morgens heb ik geholpen de kinderen klaar te maken voor school en 's middags zijn we ze samen op gaan halen. In de tussen tijd ben ik de buurt gaan verkennen en heb ik een prachtige wandeling gemaakt langs de rivier. Dinsdag heb ik de kinderen mee naar school gebracht en zijn de moeder en ik 's middags gaan helpen met het kostuum van Lizzie. De kinderen hebben binnenkort een grote voorstelling op school.

Gisteren heb ik ook weer de kinderen mee naar school gebracht. Daarna ben ik een rondje over de campus van de Universiteit gaan wandelen. De host-vader werkt daar en dacht dat het wel leuk was om eens te zien hoe zo'n campus er in Nieuw-Zeeland uit ziet. 's Middags moest er voor de laatste keer geholpen worden met het kostuum van Lizzie.

Vandaag ben ik (nadat de kinderen naar school gebracht waren) met de moeder naar haar paard Dawn gegaan.

De buurt rondom de stad is prachtig! Overal waar je kijkt zie je bergen. Zelfs de autorit naar school is volop genieten, zo mooi!

Het weer de eerste dagen was heel slecht, maar nu ik het heerlijk voorjaarsweer. Hopelijk blijft het zo de komende weken.

Ik moet stoppen, want de kinderen komen zo thuis!

Heel veel liefs,

Imke



Reacties

Reacties

V. Sas

Wat een belevenis Imke! Geniet van alles daar! ?

Boukje

Ha Imke, wat fijn te horen!!!
Klinkt superleuk!!! Geniet ervan! En dat doen wij van je verhalen!!!!

Maud

Heerlijk om te lezen Imke! En natuurlijk missen we je! Have fun
Xxx familie Holla

Dianne

Nou det klinkt as ein fijne start! Fijn Imke?

Femilie Staekelbôks

Ha Im,

Fijn um te huure detse ut good naor diene zin hes. Leuk um te laeze! Geneet van alles wat op dien paad kump.
Leefs de staekelbôkse

Albert

Hey Imke,
Wat tof!! Ik realiseer me dat het ook wel heel tof is om nu zo met kids om te gaan gezien jouw opleiding hierna! Geweldig om daar in zo'n mooie omgeving te zijn! Zie alweer uit naar jouw volgende update!

Carolien

Waat ein avontuur Im! En tof detse zoe good bis opgevange!! Geneet met volle teuge van alles!! Xxx leefs

Opa Pierre

Ha sies, super des ze ut zoe fijn hes en blief veural foto's steuren en verheulkes schrieven dan blief ik op de heugte
Groetjes en dieke kus van mig xxx

Sjraar

Hoi Imke,

geniet ervan. Lijkt mij echt een mooie omgeving en ervaring.

Anouk Adams

Heerlijk om te lezen, imke! Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt en dat je een warm welkom hebt gekregen. Verheug me al op je volgende verhaal!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active