imkefrijsinger.reismee.nl

Weekendje Taihape

Hallo allemaal,

Ben ik weer! Tijd om jullie helemaal bij te praten...

Na het drukke weekend moest er natuurlijk weer gewerkt worden. De kinderen hadden nog steeds vakantie dus zijn we leuke dingen gaan doen. Die woensdag zijn we gaan bowlen. En ja, ik ben dik ingemaakt door een 7 en 9-jarige plús hun vader... Rond lunchtijd ben ik voor de eerste keer gaan boksen samen met Jule (een andere Au Pair). Dit was zeker voor herhaling vatbaar. Donderdag was het tijd voor een playdate! Ik had in de speeltuin afgesproken met Jule en haar hostkids. De kinderen konden lekker spelen en wij hadden tijd om bij te kletsen, win-win dus! Donderdagavond zijn we naar het circus gegaan. Lizzie en Ben vonden het fantastisch en hebben de hele show met open mond bekeken.

Vrijdagmorgen ben ik naar Ivet gereden. Zij woont een half uur buiten Taihape. Ivet liet me samen met haar hostkindje (een deel van) de boerderij zien. Er was een pasgeboren kalfje, dat nog amper kon staan.

Tijdens de tweede wandeling bleef mijn regenlaars hangen in de modder. Natuurlijk schoot mijn voet er op dat moment uit... Jullie kunnen we raden hoe mijn sok eruit zag... Na het geploeter in de modder zijn we lekker gaan eten.

De zaterdag zijn we naar de Gravity Canyon gereden. Hier worden helaas geen bungeejumps meer gedaan, maar toch was het leuk om even rond te kijken.

Na de lunch aan een prachtig riviertje zijn we met de quad naar een hut op het terrein gereden. Het uitzicht was super mooi!

Zondag was het tijd voor... rafting! Ik was super zenuwachtig, maar wilde het heel graag doen. Om half negen werden we opgewacht en kregen we onze kleding. Vervolgens reden we 20 minuten om op de plaats te komen waar de boten het water in zouden gaan. Ivet, haar host-moeder en ik zaten in het busje zonder gordels en stoelen, maar met de gidsen. Alle verhalen die door hen verteld werden maakten me nog nerveuzer. Na een veiligheidsinstructie was het tijd om het water in te gaan... Wat was dat gaaf! De rivier en de uitzichten waren prachtig. Blijkbaar was deze raft van het hoogste niveau in Nieuw-Zeeland voor commerciële doeleinden. Ivet en ik hadden dus geen moeilijkere kunnen uitkiezen. De stukken met de meeste stroming waren het leukst. Aan het einde mochten degenen die wilden nog even zwemmen. Dat wilde ik wel eens proberen in die stroming, dus sprong ik in het ijskoude water.

Ons raftingavontuur eindigde met een warme douche en we reden we terug naar het huis van de hostfamilie van Ivet. Na de lunch dachten we dat het nog wel leuk zou zijn naar de top van de heuvel te lopen. Dit was heel veel zwaarder dan gedacht... Uitgeput boven aangekomen, genoten we van het uitzicht over de groene heuvels. De terugweg was ook niet makkelijk. We moesten steil naar beneden en natuurlijk viel ik met mijn kont in de modder... Geen echte boerin dus.

Na dit avontuur ben ik in de auto gestapt terug naar mijn hostfamilie. Ben knuffelde me (net als het weekend daarvoor) bijna dood toen ik binnenkwam. Ook zijn zusje had me weer gemist. Voordat ik naar Taihape vertrok had ze gevraagd of ik alwéér een weekend van haar weg ging. Het was duidelijk dat het niet in de smaak viel, mijn weekendtrips. Toch is het als Au Pair een goed teken als de kinderen en ouders je missen.

Vanmorgen ben ik 8 kilometer gaan rennen langs de rivier... Nu de kinderen weer op school zitten, is 'ik heb geen tijd'geen excuus meer. Hier wordt het alweer laat, dus ik ga lekker slapen. Morgen een drukke dag!

Fijne week allemaal

Liefs Imke

Reacties

Reacties

Guus en Anouk

Echt geweldig verhaol Im! En wat n foto's, wauww! Dieke kus oet Venlo!

clim

Super tof! Inderdaad spannend.?? Wat leuk detse aaf en toe aaf kins spraeke met de andere au pairs en same leuke dinger kins doon.
Bin beniejd naor ut volgende avontuur.

Boukje

Ha Imke
Wat stoer, rafting, heel gaaf! En hoe mooi is het daar toch!!!!
Ik denk dat de kids hier enorm jaloers zijn als ik ze de foto’s laat zien! En een goed teken dat de kinderen daar je missen! Had ook niet anders verwacht!
X boukje

Carolien

Waat eon tof verhaol weer, Im! Dich maks ech vuuel mei dao! Waat ein belaevenisse zeg! Geneet met volle teuge, maar det duis dich waal. Knoevel vanoet Venlo

Chantal

Ha Imke, wat weer ein heerlijk verhaol! Super um te laeze en te zeen wasse allemaol mei maks. We kieke dr steeds weer naor oet um wat van dich te huure. Vuul plezeer! Dieke knoevels, Chantal (en de rest?) ?

Femilie Holla

Bedank weer veur die heerlikke verhaol en de moeje foto’s. Ik waas dr geer beej gewaes met dae laars in de modder en de kont in de modder???
Dieke knoevel
En jao auk heej wuurse gemis

Ties: mama? Is Imke nog lang in NZ? Oh jaomer

Elly en Jacq

Wow Imke, wat hebs se al vuuel meigemak in dae korte tied.
Dien foto's gaeve un klasse indrök van ut óetgestrekte land en dien activiteite.
Veur dich blieve straks ónvergaetelikke herinneringe.
Vuuel plezeer

Opa Pierre

Alles ok bedank voor het bericht groetjes van Opa en Jo.

Marij

Wat ut leuk verhaol weer! En moeie foto's. Fijn auk desse now wat mier minse kins um die leuke dinger mei te doon. Rafte is ech tof, hè. Vuul plezeer maar weer vaerder.

Opa en Oma Frijsinger.

Hallo leef Imke wat ein moeiland je bent nog maar net daar en leert het

land al goed kennen.Goed dat bij een vriendelijke echtpaar
in huis bent gekomen en met de kinderen die je missen als je even
met wat anders onder onder neemt.
Groetjes van Oma Frijsinger Opa en veel kusjes en hou je taai.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active