imkefrijsinger.reismee.nl

Zealandia, Sinterklaas & Castle Point...

Hallo allemaal,

Ben ik weer!

Vrijdag 22 november begon mijn weekend. Het was lekker weer, dus tijd om in de zon te zitten met een boekje. De zaterdag ben ik met de familie mee naar Wellington gegaan. Mijn host-moeder zou daar een vriendin uit Australië ontmoeten. Ze spraken af in Zealandia, een beschermd natuurgebied in Wellington. Hier leven veel van de ‘native birds’. We maakten een korte boottocht en een mooie wandeling. De kinderen waren het al snel beu, maar ik kon een andere route terug naar de ingang nemen, om in alle rust nog even te kunnen genieten ;)

Zondag werd de kerstboom opgezet. Daar kunnen jullie natuurlijk nog niet aan denken, met Sinterklaas voor de deur… Hier was het ook wel vreemd hoor: we liepen allemaal in de korte broek, want daar was het warm genoeg voor. In zomerkleren een kerstboom opzetten is wel heel gek!

Maandag 25 november was het tijd om alle kerstcadeautjes bij elkaar te krijgen. Deze worden door de maand december heen onder de kerstboom gelegd en op eerste kerstdag worden ze ‘s morgens opengemaakt. Mijn host-kinderen geloven niet dat alle cadeaus van de kerstman afkomen, alleen die, die ze in hun ‘Christmas stockings’ krijgen.

Om Sinterklaas toch niet helemaal aan me voorbij te laten gaan én om de kinderen iets van de Nederlandse cultuur bij te brengen, schreef ik een brief. Ik legde uit dat Sinterklaas een vriend was van de kerstman en hem (samen met zijn pieten) hielp in Nederland.

Helaas lukt het mij niet om het filmpje te uploaden, maar samen met de kinderen zong ik Sinterklaas Kapoentje. De regenlaarzen, inclusief wortels en tekeningen, stonden bij de open haard. Toen ik de donderdagmorgen het huis binnenkwam, konden de kinderen al bijna niet meer wachten met het openen van de cadeautjes in hun laarzen.

Vrijdag 29 november reden Ivet, Anna (een Au Pair die bij Ivet in de buurt woont) en ik naar Castle Point. Dit bevindt zich aan de oostkust van het Noordereiland. Het was een zonnige dag en we liepen over het strand naar de vuurtoren. De foto’s zijn nog niet eens zo mooi als hoe het was in de werkelijkheid. De rotsen, het heldere water en de uitzichten: prachtig!

Na deze mooie wandeling parkeerden we de auto op de camping waar we zouden gaan slapen. We maakten het bed op… Met z’n drieën in één auto was best een uitdaging, maar de locatie maakte alles goed: de auto stond bijna óp het strand! Het was een meter of vijf lopen.

We luierden nog wat op het strand, speelden een kaartspel en aten ons avondeten. Na het kijken van een film, besloten we te gaan slapen (mét het geluid van de golven op de achtergrond). De dag erna zou de wekker om 5 uur ‘s morgens gaan… We wilden namelijk de zonsopgang bekijken!

5 uur in de morgen… Het was super bewolkt en geen zon te zien. De wekker was voor niets zo vroeg gegaan. Toen ik naar het toiletgebouw liep, schoten er konijntjes langs me heen. Dat was dan wel weer leuk om te zien zo vroeg in de morgen. Toen ik terugkwam en de deur van de auto wilde openen, besefte ik dat ik het handvat van de verkeerde auto vast had... Snel liep ik naar de goede auto en hoopte ik dat er in het busje van de buren niemand wakker geworden was. We probeerden nog wat te slapen en over de teleurstelling van het bewolkte weer heen te komen. Na ons ontbijt vertrokken we terug naar Palmerston North. Hier zijn we nog wat gaan shoppen.

Eenmaal terug thuis ben ik mijn host-vader gaan helpen met het bouwen van een nieuwe schutting. Hij had per ongeluk de waterleiding geraakt en kon na dit oponthoud wel wat hulp gebruiken. Toen ik deze foto naar huis stuurde, kreeg ik al terug dat ik mee kon doen aan: ‘Help mijn Au Pair is klusser’.

Vandaag ben ik samen met Lizzie en Andrew de Gorge Track (opnieuw) gaan lopen. Lizzie was al snel moe en Andrew besloot met haar terug te lopen. Ik kon in die tijd het rondje afmaken. Toen ik opeens Nederlanders hoorde, kon ik het niet laten om even ‘hallo’ te zeggen. Het waren super aardige mensen en na een leuk gesprek, reden Andrew, Lizzie en ik terug naar huis.

Vanmiddag heb ik nog wat geholpen met de schutting én heb ik voor het eerst in mijn leven een barbecue in elkaar gezet. De oude was een tijd geleden kapot gegaan en een Nieuw-Zeelander is natuurlijk niets zonder een barbecue in de tuin. Laat staan kerstmis zonder barbecue… En ja, ik weet hoe vreselijk het weer daar is. Ik zal maar niet zeggen hoe warm het hier vandaag was ;)


Tot snel weer!

Liefs, Imke





Reacties

Reacties

Lotte

Im,

Waat weer ein waanzinnig leuk verhaol! Hiel tof desse de breef van Sinterklaos aan de kids hes gegaeve en waat ein moeie foto’s weer!
Ik kan neet wachte wies dien volgende berichje!
Hiel vuul leefs??

Carolien

Maar Im, ik bin gewoen jaloers! Prachtug waats dich allemaol belaefs!
Fijn detse Sinterklaos en zwarte Piet in iere hels, zelfs zoe wiedeweg! Leefs, Carolien xxx

Vera Sas

Wat een verhalen Imke!! Geniet maar en alvast hele mooie feestdagen!! ?

Maud

Heerlijk om te lezen Imke! ???Bram maud Ties en Pim

Maartje Duijkers

Hoi Imke,

Wat leuk dat je ze ook iets laat ervaren van de Nederlandse cultuur!
Alvast fijne feestdagen daar en geniet van het Zuidereiland!

Groetjes,

Jacq en Elly

Hoi Imke,
Ut liek waal ein lange vakantie, was dich allemaol mei maks in korte tied.
Proficiat met: Au pair van de maond. De hebs unne gooje klik met dien host-elders, erg leuk.
Kersmis in de korte bóks is weer ens wat anders.
Leuk idee diene Sinterklaosbreef veur de kinder. Alves fijne feesdaag. Groetjes

Dianne

Ha Imke, wat leuk desse de kinder daor hes kinnis laote maake met Sinterklaos en de roetveeg Piet.Now op naor Kerst in de korte boks. Echt wal bijzonder.
Leuk steeds um dien verhaole te laeze. Dank je wel. Keeve groetjes Dianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active