imkefrijsinger.reismee.nl

Korte update voordat... ik naar het Zuidereiland vlieg!

Hallo allemaal,

Even een korte update voordat ik naar het Zuidereiland vertrek!

De week van 2 december was mijn host-vader een paar dagen naar Auckland voor werk. Dit betekende dat ik de kinderen mee in bed legde en ook de vrijdag aan het werk was. Dat was natuurlijk geen probleem. Al helemaal niet als je je bedenkt dat ik morgen voor ongeveer een week weg ga!

Dinsdag 3 december hadden we een Secret Santa met de andere Au Pairs van de wekelijks meeting. We hadden een tijd geleden lootjes getrokken en zouden voor NZ$ 25 wat leuke cadeautjes kopen. Het was een gezellige avond!

Zaterdag 7 december ben ik gaan lunchen met iemand uit Palmerston North. Het is goed om wat contact te maken met de locals en de verschillen in culturen te leren kennen!

Ik kan nu ook meedoen aan ‘help mijn Au Pair is een schilder’ (in plaats van het klussen van de week daarvoor), want ik heb deze week de poort geschilderd. Lekker in het zonnetje met een muziekje aan...

Woensdag 11 december was het tijd voor‘Prizegiving’. We gingen met de hele familie naar ‘Boys High’, de middelbare school voor jongens in Palmerston North. Hier werden prijzen uitgegeven aan de kinderen van de basisschool van Ben en Lizzie. Ik denk dat ik tot dat moment nog niet echt een cultuurshock heb gehad, maar deze ceremonie zorgde daar wel voor. Kinderen van vijf tot elf jaar werden met elkaar vergeleken op verschillende punten: sport, academische vaardigheden en agrarische cultuur. Natuurlijk wonnen steeds dezelfde kinderen de prijzen en was het overgrote deel van de basisschool teleurgesteld… Blijkbaar is dit iets heel typisch in Nieuw-Zeeland, maar ik kan er met mijn hoofd niet bij waarom je dit zou doen. Kinderen van die leeftijd horen niet tegen elkaar opgezet worden door een of andere ‘prizegiving’, maar die moeten lekker kunnen spelen en zich kunnen ontwikkelen zonder dat dit verstoord wordt door een competitie.

Gelukkig was er die avond ook iets leuks: mijn pakket was aangekomen! Het thuisfront had twee dozen aan elkaar getapet. Eentje was er voor mij en de andere was voor de familie. Die van de familie is nog ingepakt… deze komt namelijk onder de kerstboom te staan! Ik kon natuurlijk niet meer wachten en heb mijn pakketje meteen opengemaakt. De lekkerste en leukste dingen zaten erin! Vooral de pepernoten had ik erg gemist! Al moet ik zeggen dat wanneer chocolade pepernoten beginnen te smelten in de zon, je ze eigenlijk niet in het goede seizoen aan het eten bent ;) .

Vrijdag ben ik de laatste kerstinkopen gaan doen. Zondagavond ben ik na een lekkere bbq opnieuw wat gaan drinken met de local van de zaterdag ervoor. Vanmorgen ben ik gaan rennen, maar voelde me helaas totaal niet fit. Hopelijk gaat dat na een dagje rust een stuk beter, want morgen vlieg ik natuurlijk naar Christchurch. Het weer lijkt vreselijk te worden op het Zuidereiland, dus Guusje en ik passen onze route aan op waar de voorspellingen het gunstigste lijken. Wat we dus allemaal precies gaan zien, blijft nog even een verrassing!

Het is gek dat het al bijna kerstmis is… De tijd vliegt!

Ik probeer snel weer een nieuwe blog te schrijven over hoe onze Zuidereiland trip verloopt!

Liefs,

Imke

Reacties

Reacties

Vera Sas

Geniet Imke en alvast hele mooie feestdagen!!

Kim

Hiel vuul plezeer kommende week!!
Kin neet wachte op ut volgende verhaol!
Xx kim ❤️

Nan

Hai Imke. Leuk verhaol um vanmorgen met koffie te laeze terwiel de rest heej nog sluuept...
Geneet van de reis en fijne kerstdaag in de zon.

Boukje

Super Imke en wat leuk zo’n grote post-verrassing!
Hopelijk gaat het weer toch meevallen en jullie een superweek bezorgen!
Geniet van het zuidereiland en wij wachten af wat voor avonturen je weer hebt meemaakt!

Simone

Gaan lunchen met zomaar ‘iemand’ uit Palmerston North...?

Femilie Holla

Imke, alweer heerlik um te laeze det ut dich good geit! Kinse nog Waal Venloos praote?
Vuul plezeer op ut zuider eiland en wies huurens
???

Opa Pierre

Hallo Imke nog bedank voor de Kertkaart en wee winse dich een fijne reis fijne kerst en een gezond 2020 Groetjes van Opa en Jo blijf braaf en gezond

Albert

Geweldug weer om bij te lezen Imke!!! Dus nu naar het zuid-eiland! Toch wat Lord of the Rings opsnuiven? Denk er aan: vang een hobbit voor me (en anders maar een Orc ?). Groetjes en fijne dagen! Zal wel heel wat minder winterachtig voelen zo in de zomer!!

Carolien

Waat leuk weer allemaol!! Maar de hebs gans geliek met det prizegiving. Waat ein raar gedeuns. Leef detse dr zoe euver dinks ! Geneet op Zuidereiland !! en kom good weer 'truuk'. Fijne feesdaag alves ! Leefs, Carolien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active