imkefrijsinger.reismee.nl

Lockdown level 3 en 4

Hallo allemaal,

Hoe gaat het met jullie? Worden jullie al gek van het thuis zitten?

Mijn laatste blogpost schreef ik toen we net in lockdown gingen. Er zijn heel wat weken voorbij gegaan in level 4…

Maandag 20 april hoorden we of we in level 4 zouden blijven of dat we halverwege de week naar level 3 zouden gaan. De regering besloot er een halve week aan vast te plakken en op 28 april naar level 3 te gaan. Hier zullen we voor 2 weken in blijven en dan zal er besloten worden of we naar level 2 gaan.

Wat houdt level 3 in?

• De regering raadt aan zoveel mogelijk thuis te blijven.

• Sommige bedrijven mogen weer opereren, maar alleen als ze zich aan de 2 meter afstand-regel kunnen houden.

• Basisscholen zijn open voor kinderen waarvan de ouders buitenshuis moeten werken.

• Reizen wordt geminimaliseerd.

• Je mag naar het strand en de bergen als deze onder jouw regio vallen.

De regels zijn dus een klein beetje versoepeld, maar nog lang niet zoveel dat je kunt zeggen dat we het normale leven terug hebben. De minister-presidente Jacinda zei dat we de economie weer op de gang willen laten komen in level 3, maar ons sociale leven nog niet herpakt wordt. In de komende dagen zullen we gaan zien of het virus nog steeds onder controle is of dat door de versoepelde regels het weer uit de hand dreigt te lopen.

Voor nu blijft de onzekerheid dus nog wel even bestaan. Daar zit ik het meeste mee. Binnen ons gezin is het gezellig en we zorgen goed voor elkaar, maar de onzekerheid speelt regelmatig parten. Hopelijk wordt er snel iets duidelijk over mijn visum, vluchten etc.

Wat er precies gebeurd is op welke dag (qua activiteiten) weet ik niet meer en zou ook wel heel erg saai zijn om te lezen. Daarom hieronder een paar foto’s van deze weken.

De lockdown projecten van Lizzie (Ben wil niet graag op de foto):

Het sporten dat ik probeer vol te houden:

Het lockdown-bakken (we doen dit lockdown-bakken stiekem allemaal ) - Tan Square:

Een eng beest in je gordijn:

Rondjes op de ATV:

Wandelingen maken in de buurt:

Relaxen in het weekend:

Het Andrew-en-Imke-in-lockdown-level (twinning is winning en ja, het level wordt met de dag lager ):

Het thuisonderwijs is in volle gang. De kinderen krijgen iedere schooldag opdrachten van de leraren via hun iPads. Deze opdrachten zijn erg gevarieerd: luisteren naar een boek dat de leraar heeft ingesproken, gekke challenges, verhalen schrijven, rekenopdrachten maken, knutselen etc. Het lastige van thuis les geven, is dat de kinderen in hun eigen omgeving zitten en deze niet geassocieerd wordt met school. Het is dan ook een pittige klus ze iedere dag gemotiveerd te krijgen om aan het schoolwerk te beginnen. Daarnaast nemen ze dingen minder snel van je aan, omdat je geen leraar bent. Dit levert regelmatig strijd op. Ik zucht dan ook opgelucht als het schoolwerk klaar is.

Afgelopen woensdag zijn Andrew en ik eindelijk weer gaan hiken. We deden de No.1 Line, die we eerder ook al eens gedaan hebben. Het was heerlijk om weer in de natuur te zijn. Nadat we het uitzichtpunt bereikt hadden, liepen we nog een klein stukje door. Het pad slecht onderhouden, waardoor we letterlijk omringd waren met planten en bomen. Het was heerlijk!

Voor volgende week staat er ook een hike op de planning, maar deze zal iets moeilijker zijn… Meer dan 20 kilometer lang, waarvan een deel waarschijnlijk in de sneeuw. We moeten nog even afwachten of het weer goed genoeg zal worden, maar ik ben benieuwd!

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Het zijn geen makkelijke tijden en dat lijkt het nog wel even te blijven…

Stay safe!

Liefs,

Imke

Gerda en Rob

Lieve Imke,

Je bent een kanjer en wat doe je het goed onder deze situatie blijf in je zelf geloven en geniet van alle dingen..maak mooie herinneringen .
Blijf gezond liefs van ons.

Pat.erprath@hetnet.nl.

Heb jou bërich gelezen mam heeft net gebeld dat ze koffie kwam ďriķken ben gisteren bij de WACHPOST geweest naar Jo moch achter een raäm mët praten groetjes Opa-Jo

Frank en Marij

Hald vol Imke, haopelik kinse binnekort weer wat mier onderneme. Daor haope weej auk op. Weej waere heej auk wat ongedöldiger. Minse gaon grenze weer wat mier verlegge. En veur de ondernemers zonder werk en alde minse is ut ech neet fijn mier. Maar det zal beej og auk zoë zien. Vuuel plezeer same en maar der maar ut beste van. Det lök dich geluif ik wal good. Hiel vuul groetjes weer vanoet Venlo.

Carolien

Ha Im, effe volhalde! Dich duis ut hartstikke good dao ! Blief gezond ! Haopelijk wies gauw !xxx

Sandra

Rare en bijzondere tijden en wat doe je het goed! Is niet niks om de kinderen beIg te houden en ondertussen ook zelf me alle onzekerheden om te gaan. Blijf gezond Imke! Heel veel groetjes ?

Opa pierre

Imke een leuke vacantie op zuider eiland GROETJES OPA -JO.