imkefrijsinger.reismee.nl

Verjaardag, stranden en vrijheid!

Hallo allemaal,

Ik wil even een korte update geven van de afgelopen weken, voordat ik naar het Zuidereiland ga!

5 mei was Lizzie jarig! Ze was al weken af aan het tellen, maar nu was het zo ver. We vierden het met cake, kaarsjes en cadeautjes. Het was een leuke dag!

Donderdag begonnen Andrew en ik aan de lange hike. We reden naar Otaki Forks, vanuit waar we naar Field Hut wandelden. Dit is de plek waar ik maanden geleden al was geweest en waar 5 minuten verder een geweldig uitzicht zou moeten zijn, maar we niet door waren gelopen… Ik hoopte op een mooi uitzicht deze keer, maar ineens betrok de lucht en konden we nog niets zien…

We liepen verder, tot we uiteindelijk bij de sneeuw uitkwamen!

We zijn niet zo ver gelopen als dat we gehoopt hadden, omdat het weer tegenviel. Heel af en toe trok het open, maar dat was steeds net te kort om de camera te pakken… Blijkbaar staan deze bergen daar om bekend. Ze houden je nieuwsgierig naar de uitzichten, zodat je terugkomt ;)

Na ongeveer 6 uur en bijna 20 kilometer gelopen te hebben, waren we terug bij de parkeerplaats. Ondanks het weer was bijzonder om dit deel van de Tararuas te zien!


Het was moederdag in Nederland, maar ook in Nieuw-Zeeland! De kinderen en ik maakten chocolade wikkels voor Anna. Ben was niet al te enthousiast, maar schreef wel iets liefs.

Maandag hoorden we dat we vanaf donderdag naar level 2 zouden gaan. We mogen dus weer reizen, scholen zijn weer open, uit eten is mogelijk etc. Wel moet je nog steeds afstand houden van vreemden en moet je je overal waar je komt inschrijven, zodat ze contact-tracing kunnen toepassen. Het is niet dat ineens alles weer zoals vanouds is, maar er zijn wel weer meer vrijheden. Deze vrijheden brengen natuurlijk ook veel vragen met zich mee: Blijft het aantal besmettingen laag? Wat zijn activiteiten met een laag risico en waar kun je beter nog even mee wachten? Het schipperen tussen deze dingen blijft lastig, maar hopelijk blijft het virus onder controle in Nieuw-Zeeland en is er geen reden om me zorgen te maken.

Woensdag was het tijd voor een familie uitje: het strand!

Donderdag zijn we met een klein groepje au pairs gaan uiteten. Het was erg gezellig om weer met andere mensen te praten (buiten mijn familie hier).

Vandaag ben ik met een paar au pairs naar het strand gegaan. Ook dit was erg gezellig!

De dag dat ik hoorde dat we naar level 2 zouden gaan, heb ik de veerboot naar het Zuidereiland geboekt. Ik ben nu dan ook druk aan het plannen wat ik ga zien en doen. Veel toeristische bedrijven zijn failliet gegaan, dus niet alle plannen kunnen doorgaan. Toch is de schoonheid van het land natuurlijk niet verdwenen in deze 8 weken en hoop ik zoveel mogelijk te kunnen zien!

Mijn vluchten in juli zijn gecanceld. De kans dat ik dan naar huis kom / kan komen is klein… Immigratie heeft nog steeds niet laten weten wat er met mijn visum gaat gebeuren. De onzekerheid blijft dus nog wel even aanhouden… Hopelijk mag dit de pret niet drukken als ik op vakantie ga!


Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed! Ik lees nog steeds al jullie lieve reacties op mijn blog!


Liefs,

Imke





Reacties

Reacties

Frank en Marij

Fijn dat der weer wat mier meug! Natuurlik is det auk spannend. Det merke weej heej auk.
Vuuel plezeer weer met alle leuke oetstepjes die se nog wils doon.
Groetjes van os allemaol

nan

Hai Imke, Leuk watse weer allemaol belaefs ondanks lockdown. Ik hoop detse toch nog wat kins reizen in de moeie land. Halt dich good en blief gezond.
Leefs Nan

Boukje

Ha Imke, wat heerlijk dat hiken! Het is hier anders, maar in lente nu erg mooi dus kan ik straks met je hiken! Onze liz wilt niet graag mee wandelen. Spannend allemaal en herkenbaar! Heel veel plezier en succes op Zuidereiland. Zal echt ontdekkingsreis zijn door alles wat er speelt. We wachten mee af en denken aan je. Liefs van ons

Carolien

Ha Im, un bietje late reactie, maar toch... Fijn detse toch naor Zuidereiland bis kinne gaon, en det ge weer waat mier vreejheid heb ! geneet nog van alles, en blief gezond ! Leefs, Carolien

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active