imkefrijsinger.reismee.nl

Taupo, Turangi, stranden en meer!

Hallo allemaal,


Ik weet dat ik een paar dagen geleden mijn Zuidereiland-trip online heb gezet, maar ik heb nóg meer dingen om jullie over bij te praten! Daarna zal ik er weer een paar weken tussen laten zitten, zodat jullie op adem kunnen komen ;)



Na mijn vakantie brak er een nieuwe weekaan en kwam ik weer terug in het ritme. Op dinsdag 16 februari zag ik eindelijk de andere au pairs weer!


Woensdagmorgen kregen we slecht nieuws. Anna’s vader zou ieder moment kunnen overlijden. Nikki was gelukkig al in Palmy en zij, Anna en Andrew raceten naar het verpleegtehuis. Niet veel later kreeg ik een appje dat John overleden was. Ze waren nog op tijd geweest en hadden gelukkig wel afscheid kunnen nemen. De week die daarop volgde was hectisch. Er moest vanalles geregeld worden en er was natuurlijk veel verdriet. Ik probeerde zoveel mogelijk taken op mij te nemen, zodat er tijd voor de familie was om met hun verdriet proberen om te gaan. Maandagmorgen werd John begraven.


De rest van de week waren er veel ups en downs, maar iedereen deed zijn best er voor elkaar te zijn. Gelukkig had ik een paar leuke plannen voor het weekend, zodat ik alles even kon vergeten.


Vrijdagavond kwamen Sam en Coral langs voor een BBQ. Zaterdag liepen Andrew en ik de kleine route van de Gorge Walk. ’s Avonds ging ik uiteten met Liv en James. Heel gezellig om met hen bij te kunnen kletsen!


Zondag ging ik met alle andere au pairs naar het strand. De zonsondergang was niet helemaal wat we gehoopt hadden, maar het leverde alsnog mooie plaatjes op ;)




De daaropvolgende woensdag reden we met de hele familie naar Taupo. Ben had de dag daarna twee afspraken met een psychiater. Andrew en ik sloten de dag af met een duik in het meer!




Donderdag was Ben met Anna op pad. Andrew, Lizzie en ik besloten naar de speeltuin te gaan. Het begon te regenen en we moesten terug rennen. We besloten een film te kijken, maar zoals dat met Lizzie gaat, duurt het drie keer langer om de film te kiezen dan hoeveel je er uiteindelijk van kijkt ;)


Toen het opgehouden was met regenen, gingen we opnieuw op weg naar de speeltuin. Ondanks de kou, namen we ook nog een snelle duik in het meer.




Vrijdagmorgen beklommen Andrew en ik een berg. Zoals jullie kunnen zien waren de uitzichten echt adembenemend… Not! Het regende enorm! Pas toen we alweer bijna beneden waren, klaarde het een beetje op. We reden vanuit Taupo weer naar huis.




Het weekend was relaxed. Liv, James, Steven en zijn vriendin Nathalie kwamen langs voor brunch. Liv bleef nog even hangen en uiteindelijk werd dat de hele dag. Tegen het einde van de middag gingen Anna, Liv en ik naar de bioscoop. De film ging over een Maori familie en het was heel erg mooi om wat meer te leren over deze cultuur door middel van deze prachtige film.



De week ging snel voorbij. Afgelopen zaterdag reden Liv en ik naar Whanganui. Er was een markt gaande en de sfeer was gezellig. Daarna gingen we naar het strand. ’s Avonds was het tijd om te gaan stappen met Coral en Sam.



Woensdag was het St. Patricks Day. Waar kun je dat beter vieren dan in een Irish pub? Zo gezegd zo gedaan, de au pair meeting van deze week in de pub in Feilding plaats. Het was heel erg gezellig!


Zaterdag reed ik naar Turangi om een nachtje te gaan kamperen!


Zondagmorgen kwamen ook de andere au pairs naar Turangi om te gaan raften op de Tongariro River. Dit was heel gaaf! Natuurlijk was ik weer degene die uit de boot viel, maar dat was niet zo erg ;)



Gisteren ben ik naar Queenstown gevlogen om Verena te bezoeken!! Maar hier zal ik jullie de volgende keer alles over vertellen!


Wel heb ik nog een nieuwtje... Als het met het corona-virus allemaal de goede kant op gaat, kom ik in juli terug naar Nederland!



Veel liefs,


Imke





Reacties

Reacties

Astrid Bom

Fijn dat je daar geniet maar nog fijner dat je in juli terugkomt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active