imkefrijsinger.reismee.nl

Kerst, nieuwjaar, New Plymouth en meer!

Hallo allemaal,



Zoals beloofd nóg een blogpost. Deze gaat over mijn avonturen na mijn Northland trip (die blogpost bestaat uit twee delen) en voor onze familie-vakantie.




Maandag 14 december begon ik weer met werken. De kinderen hebben zomervakantie, dus ik mocht flink aan de bak. Gelukkig is dat ook heel erg gezellig!


Een Nederlandse backpacker die ik via Facebook had ontmoet was die maandag in Palmy en samen liepen we de Gorge Walk en gingen we lekker ergens een hapje eten.




Ook de rest van de week was ik aan het werk. Het zwembad werd opgezet, dus dat was wel heel erg leuk werken ;)




Vrijdagavond was er een feestje voor Amelias verjaardag. We gingen daarna lekker stappen. Zo gek dat dat hier allemaal gewoon kan…




De rest van het weekend was ik in Kapiti met de Dicksons. Andrews ouders waren 50 jaar getrouwd en we vierden dat met de hele familie. Ook de broer en schoonzus uit Auckland waren er met de kinderen.




Die zondag liep ik de Escarpment track. Het was bewolkt, maar erg mooi!



Ik wilde de trein terug naar mijn auto nemen en was gelukkig nog net op tijd. Toen ik aan iemand vroeg waar ik een kaartje kon kopen, keek hij me heel vreemd aan. Blijkbaar doet Nieuw-Zeeland het nog op de ouderwetse manier: contant geld geven aan de conducteur. Dat zie je in Nederland echt niet meer!


De rest van de familie was alweer terug in Palmy, dus ik ging ook weer de auto in. ’s Avonds was er een BBQ voor Amelia als verrassing van haar host-ouders.




Donderdag 24 december waren de kinderen door het dolle heen: het was bijna kerst. We legden de kerstcadeaus onder de boom en bakten koekjes voor Santa. Anna’s zus Nikki en haar man Mark werden van het vliegveld opgehaald. Wij waren er klaar voor!



Eerste kerstdag begon vroeg. De kinderen stonden te trappelen om te zien wat Santa in hun stockings had gedaan!



Er werden cadeaus uitgedeeld door de hele dag heen, zoveel waren het er! Andrews ouders en broer, schoonzus en de kinderen kwamen tegen de middag. Niet veel later kwamen ook Wessel en Jule. De barbecue kon aangestoken worden!



Kerst in de zomer blijft natuurlijk heel erg gek!



Boxingday, zoals we tweede kerstdag hier noemen, was niet heel bijzonder. Het was een puinruim-dag. ’s Avonds ben ik wel nog met de andere au pairs gaan stappen, dat was heel leuk!



Zondag kwam Verena op bezoek en was het tijd om te ontspannen en lekker bij te kletsen.




De maandag en dinsdag voor nieuwjaar was ik aan het werk en dinsdagavond laat reed ik naar Napier. Vanuit daar zou ik naar Gisborne rijden voor het beruchte Rhythm & Vines Festival, waar ik vorig jaar ook ben geweest.


Woensdagmorgen had ik een mooi uitzicht om mee wakker te worden!



Ik ging op weg naar Mahia. Toen ik een heuvel opklom, had ik (ondanks het weer) hele mooie uitzichten over zee!



Vanuit de heuvel reed ik naar enkele stranden in de buurt.



Mijn volgende stop was Mahanga. Omdat Mahia en Mahanga op een schiereiland liggen, kreeg ik echt een beetje de Great Barrier vibe. Het was heel erg mooi!



Ik reed naar Gisborne en liep een rondje door de stad en langs het strand. Daarna ging ik naar de camping waar Jule en Wessel waren.



31 December 2020: oudjaarsdag. Ik reed naar de camping waar ik die nacht zou slapen. Het was er een bende. Geen normale wc’s, alleen maar chemische toiletten en van een badkamer was er ook niet echt sprake. Precies wat je kunt verwachten van een camping waar festivalgangers massaal naartoe gaan... Er waren wel hele mooie zonnebloemen, dus dat maakte alles goed ;)



Rond een uur of 3 liep ik met een Belgische backpacker naar het festivalterrein, waar ik met Jule en Wessel af had gesproken.



Om 12 uur stond iedereen voor het hoofdpodium af te tellen… Happy New Year!!!


Toen ik terug naar de camping wilde lopen, bleek er een tractor met aanhanger als shuttle te dienen. Mijn 2021 begon dus met een ritje achterop een tractor, lekker Nieuw-Zeelands. Het jaar kan dan toch al niet meer stuk!



De morgen na het festival besloot ik de hele weg diezelfde dag nog terug te rijden. Ik stopte onderweg een paar keer en kwam veilig thuis aan. Andrew had het eten al voor me klaarstaan, zo lief!





Vrijdag 8 januari gingen we met z’n vijven naar het strand. Het was heerlijk!




Die avond werd ik opgehaald door Liv en James, Ze hadden me uitgenodigd voor een concert in New Plymouth. Liv heeft daar familie, dus konden we bij hen overnachten. Nadat we aangekomen waren, gingen we naar hetFestival of Lights. Dat was echt heel erg leuk!




Zaterdagmorgen beklommen we de Paritutu Rock.



Daarna reden we naar een Nederlands pannenkoekenrestaurant. Ze hadden buiten pannenkoeken ook zelfgemaakte bitterbalen en die kon ik niet weerstaan!



Nadat we lekker gegeten hadden, reden we naar het strand. Het was heerlijk!



Na het avondeten parkeerden we de auto bij Liv’s tante en liepen we naar het park waar het concert plaatsvond. De band L.A.B. was zo goed!! We genoten enorm!



Zondagmorgen gingen we op visite bij Liv’s opa en oma en na de lunch gingen we ook nog even op bezoek bij haar tante. We reden terug naar Palmy na een super geslaagdweekend!




De kinderen en ik vermaakten ons wel in de vakantie: zwemmen, watergevechten, nieuwe spelletjes uitproberen etc. Lizzie en ik gingen een paar keer met z’n tweeën in het zwembad, omdat de rest van de familie geen zin of tijd had. We hebben alleen maar gelachen. Altijd leuk om zo’n geniet-momentjes met de kinderen te hebben.


Zo’n ander geniet-momentje was toen Lizzie en ik een auto-karaoke hadden in de parkeergarage van het winkelcentrum. De langslopende mensen keken ons best vreemd aan haha. Iets minder leuk was de roltrap. Lizzie verloor haar balans en ik probeerde haar op te vangen, maar dat mislukte. We vielen allebei hard op onze kont. Lizzie zweert dat ze nooit meer een roltrap gaat gebruiken.


Ben is begonnen met het zien van een ergotherapeut om hem te helpen met dagelijkse struggles. Het is heel interessant om te zien wat voor dingen (die hem in spelvorm aan worden geboden) zullen gaan helpen.




Zaterdag 16 februari had ik een pre-birthday party. We zijn namelijk op vakantie rondom de 29ste. Ik spendeerde bijna de hele dag aan het maken van een chocolade-merengue taart. Rond een uur of 5 kwamen mijn vriendinnen en hadden we een hele gezellig barbecue. Nog een voordeel van zomer in januari! De taart viel bij iedereen in de smaak. Na het eten besloten we nog even te gaan stappen. Ik kende veel te veel mensen in de pub… Ben al veel te lang in Palmy blijkbaar ;)




Een paar van de meiden waren bij mij blijven slapen. Liv en James kwamen die zondag ook nog even langs om een frisse duik in het zwembad te nemen. We sloten een geslaagd weekend af in Brew Union.




Ik heb een hele korte tijd drie verschillende posts gedaan... Ik had wat bij te werken haha. Hopelijk konden jullie er alsnog van genieten en zijn jullie niet in slaap gevallen! Als de kinderen vakantie hebben, duurt het altijd langer voordat ik weer iets kan posten en gebeuren er ook veel te veel leuke dingen ;)



Momenteel ben ik met mijn familie op vakantie. De blog daarover zal ik niet morgen posten, beloofd

Ik zal jullie wat tijd geven om alles te lezen haha.


Hopelijk hebben jullie een fijne kerst en oud-op-nieuw gehad!




Liefs,

Imke


Reacties

Reacties

Vera Sas

Wat een mooie verhalen weer Imke! Fijn om te zien dat het leven daar ook een heel eind “normaal” lijkt te zijn, daar kijken wij ook wel weer naar uit ;-)! Geniet van de reis met je familie en alle avonturen!

nan

Hai Imke, wie leuk weer allemaol en wat zuuse der good oet, heej is niks te missen geneet maar lekker van de vreejheid down under!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active