imkefrijsinger.reismee.nl

Wanaka, Queenstown & Paas-trip!

Hallo allemaal,



Yes! Het is weer tijd voor een nieuwe blogpost!



Zoals ik in de vorige blog al snel even benoemde, ben ik naar Queenstown gevlogen om Verena te zien. De weg naar het vliegveld was verschrikkelijk druk en ik dacht dat ik het nooit op tijd zou halen. Na ook nog wat parkeermoeilijkheden te hebben gehad, was ik gelukkig nog op tijd om te boarden. Ik kon niet wachten om Verena te zien!


Aangekomen in Queenstown haalde ze me op van het vliegveld. Natuurlijk moest er lekker geluncht worden in het zonnetje en hadden we alle tijd om bij te kletsen.



Daarna reden we over deCrown Range naar Wanaka. De uitzichten waren prachtig!



Nadat ik Verena’s host-family had ontmoet, gingen we voor een duik in het meer. Toen ik naar de handdoeken liep, stond er een man met een hond me op te wachten. Hij vroeg of ik wist dat ze vergif in het water hadden gedaan om de algen tegen te gaan. Je mocht voor 24 uur niet het water in… Oeps! Dat wisten Verena en ik dus niet. We besloten snel naar huis te gaan en het ‘vergif’ van ons af te douchen.




Woensdag moest Verena werken. Ik besloot met mijn laptop bij een cafeetje te gaan zitten. Daarna liep ik naar de speeltuin waar Verena was met haar host-kids. ’s Avonds dronken we wat met Guus en zijn vrienden in het hostel. Het is grappig dat ik nu verschillende mensen in verschillende plaatsen ken.



Donderdagmorgen ging ik met Guus ontbijten. We bleven nog wat rond het meer hangen in het heerlijke weer. Daarna kwam Verena met een picknick lunch. Als ik op vakantie ben, is eten de állerbelangrijkste activiteit van de dag ;)



We zwommen in het meer (dit mocht nu wel weer haha) en klommen Mount Ion op.



’s Avonds gingen we uiteten bij Urban Grind, Verena’s tweede werkplek. We kozen voor het menu van de chef. Dit betekent eigenlijk dat je bijna alles van de kaart in hele kleine porties krijgt. Perfect om alles te proeven ;)




Vrijdagmorgen namen Verena en ik Max (haar host-kid) mee naar het museum en de speeltuin. Hij had de tijd van zijn leven aangezien zijn jongere broertjes er niet bij waren. Ik moet eerlijk bekennen dat ik het ook heerlijk vond om met hem in de speeltuin te spelen alsof ik zelf nog een kind was. ’s Middags gingen we op weg naar Queenstown en stopte we bij Coronet Peak.



Daarna was het tijd om helemaal te ontspannen: the Onsen Pools. Deze spa heeft een geweldig uitzicht, kijk zelf maar!



Nadat we helemaal zen waren, reden we het laatste stukje naar Queenstown en checkten in in het hostel. We konden dé bekende Fergburger natuurlijk niet overslaan. Het was heerlijk! Een jongen en een meisje vroegen of ze bij ons aan konden schuiven, aangezien alle andere plekken bezet waren. We raakten aan de praat. Het bleek dat ze uit Auckland kwamen en aan een televisieserie aan het werken waren. Hij acteerde en zij werkte op de achtergrond mee. Het was echt een super leuk gesprek! Zo zie je maar weer dat het vaak goed uitpakt als ik weer eens tegen een vreemde begin te praten ;) Nadat we nog even waren gaan stappen, was het tijd om naar bed te gaan.



Zaterdagmorgen ontbeten we in een super leuk café.



Daarna reden we naar de Remarkables Market, die dicht bij het vliegtuig lag. Helaas was het daarna tijd om afscheid te nemen. Het was echt heerlijk om in alle rust even bij te kunnen praten. Hopelijk zien we elkaar snel weer!




Vrijdag 2 april was het wéér tijd voor een reisje. Het was namelijk Pasen en dat kon ik niet zomaar voorbij laten gaan. Tegen de middag reed ik naar Rotorua. Nadat ik ingecheckt had op de camping, ging ik op weg naar Lake Rotoiti.



Daarna was het tijd om mijn nieuwe hiking-schoenen uit te testen in de Red Woods. Het werd al donker, dus halverwege besloot ik toch maar terug te gaan…




Zaterdagmorgen was het tijd voor de Tarawera Trail. De wandeling was prachtig! Alle varens die boven me uitstaken, het was echt heel mooi!



Na drie uur en 40 minuten kwam ik aan bij het strand, vanwaar de watertaxi me weer terug zou brengen naar mijn auto. Het strand had de naam Hot Water Beach en dat niet voor niets te zijn. Het water werd opgewarmd door natuurlijke warmtebronnen en je moest uitkijken dat je jezelf niet verbrandde tijdens het zwemmen.



Een snelle douche en hup, weer op pad! Ik zou namelijk een Maori village gaan bezoeken. Een van de familieleden stond ons al op te wachten. Nadat we onder begeleiding van een prachtig lied naar binnen liepen, werden we in Maori stijl hartelijk verwelkomd. Het was heel bijzonder. Daarna was het tijd om ons avondeten klaar te maken. We kregen een homp deeg, die we rondom een burger moesten wikkelen. Deze zou later het frituur in gaan. Voordat dat gebeurde, liepen we naar een nagebootst Maori dorp. De familie liet aan ons zien hoe het er vroeger aan toe ging en er waren allemaal hapjes voor ons klaargemaakt.



Na het eten begonnen de culturele uitvoeringen. Het was heel erg mooi en indrukwekkend om te zien. Zelf mochten we ook nog dansen met de poi, een voorwerp dat in de Maori cultuur door vrouwen tijdens het dansen wordt gebruikt. Het was moeilijk, maar zeker leuk om te proberen! Aan de mannen werd de Haka (oorlogsdans) geleerd. Dat leverde interessante beelden op.



De gefrituurde burgers waren klaar! Het was heel erg gezellig om met allemaal mensen die je niet kent aan een grote tafel te eten. Na het eten verzamelden we ons rondom het kampvuur en zong de Maori familie ons een goede reis terug toe. Het was een hele bijzondere ervaring!



Zondag was een hele speciale dag! Voor mijn achttiende verjaardag had ik gekregen ik dat ik met dolfijnen mocht zwemmen. Dat had ik helaas nog niet kunnen doen, maar deze zondag werd dé dag! Om half acht vertrok de boot en begon de zoektocht naar de dolfijnen. Ze zeiden dat ze er normaal gesproken voor tien uur geen zien. Maar… om negen uur was het raak! Een groep dolfijnen zwom rondom de boot. Niet veel later sloot een andere groep zich bij hen aan. Je mag niet met ze zwemmen als ze baby’s hebben. Deze groep bestond alleen uit oudere dolfijnen en het was dan ook tijd om het water in te gaan. De boot blijft varen om de dolfijnen bij te kunnen houden. Je houdt jezelf vast aan stangen aan de zijkant van de boot. De dolfijnen zwemmen langs je heen en onder je door! Het was echt een mega gave ervaring!



Zelfs toen we allemaal weer de boot in waren geklommen bleven de dolfijnen rondom de boot zwemmen.



Niet veel later voeren we naar een eiland. Hier kregen we de tijd om te snorkelen. Het was een hele mooie plek. We zwommen door grotten en een zeehond kwam ook nog even hallo zeggen. Zo gaaf!



Na een lekker barbecue op de boot was het tijd om terug te varen. Het was een geweldige ervaring!



Nadat ik weer met beide benen op het land stond, reed ik terug naar Coral en Sam. Hier had ik de avond van tevoren geslapen. We kletsten wat en toen was het tijd om de auto weer in te stappen.



Toen ik op maandagmorgen wakker was geworden op de camping in Thames, reed ik naar de start van de Pinnacles Walk. Deze staat al heel lang op mijn bucketlist! Het was een mooie wandeling. Ik was veel sneller dan de geschatte tijd en was best trots. In 4 uur en 40 minuten had ik de hele wandeling gedaan, terwijl er minstens 6 uur voor staat. De uitzichten waren prachtig!



Na deze mooie wandeling reed ik helemaal naar Turangi, zodat ik op dinsdag niet zoveel hoefde te rijden.



Dinsdag was het tijd om weer naar huis te gaan. Iedereen had me weer enorm gemist!



Afgelopen zaterdagmorgen werd er een boom omgezaagd bij Liv en James. Liv werd helemaal gek van het geluid en vluchtte naar mij. Dat vond ik natuurlijk helemaal niet erg want het gaf ons de tijd eens goed bij te kletsen. We brunchten in een van mijn favoriete koffiezaken hier in Palmy en hadden een heerlijk relaxte middag. ’s Avonds kwamen gemeenschappelijke vrienden van ons langs en aten we fish and chips.



Op zondag was het tijd voor een meiden-middag. Lizzie, Liv en ik gingen lunchen in het Nederlandse café in Foxton en speelden spelletjes in de windmolen. Lizzie vond het geweldig om met ons op stap te zijn en kletste honderduit!




De afgelopen week heb ik veel gewerkt, dat moet natuurlijk ook gebeuren ;)



Ik ben aan het genieten van een relaxed weekend. De kinderen hebben net vakantie gekregen, dus volgende week weer hard aan de bak! Hopelijk gaat het met jullie allemaal goed!



Veel liefs,


Imke

Reacties

Reacties

pat erprath@hetnet.nl

groetjes uit venlo snachs om 4.uur kon niet slapen hep je berich gelezen en foto,s bekeken tot gauw in venlo groetjes opa xxxxx

Joris

Moei verslaag en moeie foto's! Ouk flinke wandelinge gemaakt zeen ik, sjiek! Geniet er nog van!
Groet Joris

Boukje

Ha imke!
Prachtige foto‘S! Het genieten doen we even mee!
En hoe cool zwemmen met dolfijnen! En die spa met dat uitzicht en een biertje! En dat hoogtepunt eten begrijp ik ook, ziet er heerlijk uit!!!
Kreeg je geen maori outfit aan?
Succes met de vakantie van de kids en geniet goed van al dat moois!
X van ons

Carolien

Maar Im, waat ein fantastische ervaringe ! Zwumme met de dolfijne, wie gaaf is det ? IK haop detse nog unne moeije tied hebs daor !

Leefs van mich !

Maud

Waat ein genot die foto’s. Geneet dr van mup

Clim

Wat ein prachtige foto’s! Wat is ut daor waanzinnig moeij! Geneet d’r nog ff van.
Leefs van os allemaol

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active